fredag 30 januari 2009

Nu börjar nerverna hitta sin position igen!


Jag har skakat hela dagen idag. Började redan i morse när jag vaknade och skulle skjutsa Smurfen till skolan. Var lite nervös för att ringa Herr Nuvarande Chef och säga upp mig idag, fast det bara var en formalia för att han skulle få höra det från mig. Min Herr Blivande Chef, also known as svärfar, hade redan "sagt upp" mig igår! Men jag ville säga det själv också... Men med facit i hand så gick det bra. Efter samtalet så skakade jag för att det var gjort och nu var det liksom "på riktigt" med nya jobbet! Sen har jag gått i ett glädjerus hela dan, blandat med ett helt fjärilshus i magen! Jag har aldrig jobbat på kontor, jag har aldrig jobbat med data, men jag är jävligt glad och tacksam mot svärfar som ger mig möjligheten! Så om allt går som jag vill och planerna är så börjar jag mitt nya jobb om två veckor! Inte kattskit i dagens lågkonjunktur, men det hade ju aldrig gått utan nepotism! Tack svärfar (och svärmor)!

I morse, bland hetsrökning och nervdaller, så var jag ju tvungen att göra nånting. Jag röjde köket, röjde en bokhylla i sovrummet som varit avlastningsyta de senaste fem åren och fick maken att hjälpa mig att byta gardiner i köket. Kors i taket!
Sen släpade jag med mig maken upp till Bollnäs, in på kiosken och meddela arbetskompisarna att vi bara har två veckor kvar tillsammans. Lite vin och öl på bolaget sprang vi in och stödhandlade på samma gång. Hittade jättefräna "farmor-festisar" på bolaget!

Hem, maken fixade mackor och kaffe till jobbsvängen ikväll och jag och Smurfen drog upp på stan för det sedvanliga Tjejmyset! Först på Dollar, sen in i affärer på stan, hade inte råd att handla egentligen men vad fan, man får väl unna sig lite en dag som denna! Smurfen fick två Funkeysar till, köpte födelsedagspresent till Isak, present till Jacob, jättemycket godis till Smurfen på Biggans och en svartvit-rutig skjortklänning till mig på Lindex. Vi unnade oss även att äta middag på Symfoni innan vi gick till bibblan och lånade böcker och åkte ut på Prix och handlade. Avslutade myset med att svänga in på Mobackes och köpa en Hanna-bukett!

Väl hemma spelade vi Funkey, fixade chips och dipp och kollade på Let´s Dance. Och jag kan säga att nerverna har fortfarande ett eget liv i min kropp, men dom börjar nog inse att det är kväller snart och lägger sig på plats igen!

Ha det bra alla läsare där ute i vida världen (och glöm inte rösta på Hanna imorrn)!

/Hulda

Inga kommentarer: