måndag 5 januari 2009

Vad i hela friden!

Fortfarande schvajnigt kallt! Tittade på garderobsdörren i morse när jag vaknade, - 18 grader! Pär fick en projicerande väckarklocka i julklapp, och den visar både tid och temp så därav garderobsdörren. Det var hur kallt som helst i holken igår. Vi gissade att någonstans mellan 10-15 grader hade vi inne igår. Inte undra på att folk satt med jacka och mössa på sig när dom åt! Och som grädde på moset, precis innan vi skulle stänga så gick en huvudsäkring! Det är inte lätt att städa och stänga när halva holken är kolsvart! Det var ju tur att det inte hände tidigare på dagen, men det är klart...då har jag stängt och gått hem! Jag beställde ett varmt bad tills jag kom hem igår kväll, och dra mig baklänges så skönt det var att få "defrosta" sig! Hela jag var som en isbit! Får väl se hur det är där idag nu då?! Tack och lov så stänger vi ju lite tidigare idag eftersom det ju är afton. Inte för att det känns som det men....

Har tänkt lägga ut en förklaring på "Ballans brorsa och Hulda" men det har inte blivit av, men nu!
Pärs lillebror Johan fick tidigare smeknamnet "Ballan" av F och H´s dotter M, och då har Pär blivit "Ballans brorsa".
"Hulda" kommer från en lastbilschaffis, som tycker att alla fruar/tjejer/sambos är "Huldor"!
Enkel förklaring, därav "Ballans brorsa och Hulda"!!!

Idag ska Smurfen få vara hos farmor, vi har helt bojkottat fritids under jullovet. Går det att lösa på annat vis så varför int`?! Erik och Teresia kommer ikväll igen, och när jag åker hem så ska jag stanna och fixa med mig en överraskning. Får se om det blir ett inlägg ikväll, så kan jag avslöja vad det var!!!

Nej, nu ska vi bylta på oss lite kläder och göra oss i ordning. Tilde för en dag med farmor och jag för en dag i "igloon"!

/Hulda

Inga kommentarer: