onsdag 7 januari 2009

Dagen som gått!

Fick sova ända till 9.30 imorse. Erik åkte med Pär idag och tjejerna var hemma, och hade Tv´n på väldigt lågt ljud för att jag inte skulle vakna. Snällt!!! Annars brukar ju ljudvolymen vara som om en amerikansk stridsvagn brakar upp på altan, och då är det kombinationen tre barn, fyra-fem barnkanaler och en fjärrkontroll vi pratar om....

Gjorde inte mycket på förmiddagen. Tjejerna stängde in sig i Tildes rum och toklekte, jag satt framför datan och surfade runt på alla sidor jag vet och några nya jag hittade! Lunchdags, ut med tjejerna till matbordet och snabbt som attan hade dom kastat i sig maten och så var dom inne i Smurfens rum igen! Perfekt tänkte jag och kastade ut julen! Några dagar tidigare än planerat men nu är julen slut för den här gången. Hade tänkt göra det i helgen när jag är ledig, men va fan, det var lika bra. Sprang runt med dammsugaren i högsta hugg när maken och Erik kom hem och dom blev nog lite förvånade över att julen var borta. I alla fall maken, för han hade nog ställt sig in på straffkommendering i helgen!
Och jag tror inte att jag har glömt nåt framme heller!? Annars brukar det komma fram nån liten tomte om ett par veckor, eller en julkula under soffan till sportlovet eller man tar ner kransen på dörren när det är dags att ställa ut påskriset. Men nej, i år tror jag att jag fick bort allt på samma gång. Ja, en fiberoptikängel står i Smurfens fönster men den lyser ju i alla fall inte och änglar kan man väl ha framme ändå?

Ikväll var vi bort och grattade en av barnens kusiner som fyllde år i mellandagarna, men som varit hos mamman på annan ort och inte varit hemma förrän nu. Dit en sväng och fikade och surrade lite. Men det blev inte så länge för imorrn börjar allvaret igen för barnen. Skolan!!! Då är det slut på slöa dagar och sena kvällar för den här gången. Skönt på ett sätt att få tillbaka lite rutiner. Nackdelen är väl att det är slut på mina sovmorgnar också....suck........

Så eftersom man ska slå upp sina bruna ögon klockan 06.30 imorrn kanske det är dags att göra som den övriga familjen: sova. Men det är bara att inse, jag är en kvällsmänniska.... Vore det inte för att alla ligger och sover i huset så skulle jag kunna städa nu, eller baka, eller tapetsera om ett rum, eller, ja vad som helst för jag är pigg nu!

Hur som helst, God natt på er alla ni som har självdisciplin!

/Hulda

Inga kommentarer: