söndag 4 januari 2009

Myggfritt!

Fy 17, man vaknar på morgonen och vad ser man? -20 grader! Det var kallt nog redan igår kväll tyckte jag. Inte får man ligga inne under filten och titta på TV heller, nejdå, man ska iväg och jobba. Och det ska ni veta, att är det så här kallt ute så innebär det att vi har ungefär 14-15 grader inne i holken bara! Tro inte att grillarna och fritöserna hjälper upp värmen?! Nej det är så kallt i denna holk att allt kyls ner på en gång. Vad skönt att man får jobba idag då när man är jätteförkyld? Man kan ju inte direkt jobba i jacka och vantar...men polotröja under skjortan blir det!

Och jag säger bara en sak: Charles "Chulle" Rytkönen! Vilken röst han har! Det var väl inte världens bästa Queen-låt Hanna hade valt inför Körslaget igår, men det gick ju vägen i alla fall. Dom får ju sjunga en vecka till åtminstone. Om dom åker ut nästa lördag, kommer kommunen tillsätta en kommitté då som ska utvärdera vad Körslaget inneburit marknadsmässigt för stan då eller? Om dom fått valuta för alla sponsorpengar alltså? Jag bara undrar....

Kollade på JVM ishockeyn igår kväll också. Vilken match! Till och med Pär som är noll sportintresserad blev lite exhalterad. Så synd på målet som blev (felaktigt) bortdömt. Då hade matchen säkert fått ett annat utseende, men nu blir det ju final ändå. Mot Canada, i Canada! Vilket liv det kommer bli på läktaren. Vilket drag! Hoppas bara "Småkronorna" gör en bra match och att det bär hela vägen mot guld i år! Hoppas bara det inte är knät som pajat på Lasu, utan att det är som dom hoppas- en lårkaka. Men av bilderna igår när han får stödjas hoppandes på ett ben ut till omklädningsrummet så såg det väl inte så bra ut..........

Nej, nu ska jag klä mig så varmt det går och ta och göra mig klar för en kall dag på jobbet!

/Hulda

Inga kommentarer: