tisdag 20 januari 2009

Flunsa-rapport!

Japp, så var man då inne på fjärde dagen som sjukling.
Just NU känns det relativt bra om man jämför med tidigare dagar. Snoret rinner, och eftersom det är ganska skumt ute än så vet jag inte hur det är med ögonen. Det kommer när det blir ljusare. Det är så drygt att det ska sätta sig på ögonen när man blir sjuk.....Men hemma blir jag idag också.

Gårdagen tillbringades i soffan med två osedda filmer, "The Dark Knight" och The Love Guru". Sov även några timmar mellan dom. Måste ju säga att jag håller med alla om att Batman-filmen var bra, men jag kan inte höja den till skyarna som alla kritiker gjort. Men klart sevärd!
"The Love Guru" var väl som alla filmer med Mike Myers, småkul, lite tramsig och mycket skämt under bältet. Funkade som tidsfördriv ialla fall!

Pär var på möte efter jobbet igår så jag och barnen åt själva och sen spelade dom Funkey. Skönt för då fick jag återgå till soffan och handbollen. Grym match av Sverige! Doder var ju en klippa igår, trots magsjuka! För att inte säga Sjöstrand, många svettiga räddningar....
Valde bort CSI för Idrottsgalan igår. Det var ju skönt att inte Zlatan fick nåt pris...Han är lite överreklamerad i mina ögon. Visst han är bra, men han är ingen ny Zidane, Maradona, Charlton eller Pelé!
Annars tyckte jag väl att det var många rätta pristagare, men Årets ledare hade jag gärna sett att Pia Sundhage fick. Men man kan ju inte få allt här i världen!

Idag så händer det inte så mycket igen. Närmast på agendan blir att starta en diskmaskin, sen duschen och sen blir det nog soffan och nån skön film. Vet inte vad, men jag har ju "Varg" osedd...

Och sen undrar jag, är det inte dags att ni ploppar ur er bäsarna snart Anna och Fnyz? Vill ju se om man gissat rätt angående grabb eller tjej....?

/Hulda

3 kommentarer:

Mammanna sa...

Har lagt in en beställning på i morgon =D

Mammanna sa...

Jo dåden jobbas på men än så länge fungerar det dåligt =( imorgon SKA liten UT!!

=)

Anonym sa...

Hoppsa du kryar på dig snart din stackare.
Kram