lördag 3 januari 2009

Lördag....

Och det är dags att jobba idag, första dagen på en vecka, första dagen i år. Kan väl säga att jag ser inte fram emot det. Det känns tungt, både fysiskt och psykiskt... Känns som om att jag skulle vilja vara "lyxhustru" ett tag. Jag hinner inte med det ska jag här hemma!

Det blev ju lite gjort igår i alla fall. Jag tog reda på tvätten, hängde två maskiner, fixade lunch och på eftermiddagen så var vi upp till Bollnäs. Vi var till Tommy en sväng med en telefon han glömde på nyårsafton, vi var och handlade och vi var upp på Granberg med nycklar och telefon som Teresia glömde. Sen hem och slöa ett tag före middag. Läste nya "Allt om mat" som jag börjat prenumerera på, men det var lite väl mycket vegetariska recept i detta numret. Men jag hittade ett recept på en dumledryck som ska provas. Det var typ som var oboy med dumle i. Jag som inte dricker varken kaffe, the eller oboy i vanliga fall! Men den såg så god ut så den måste ju provas, i varje fall en gång!

I kväll ser vi fram emot Körslaget. Härligt att Chulle ska sjunga få sjunga solo i kväll. Tror ingen av de övriga i kören kan göra Freddie Mercury rättvisa! Hoppas alla Bollnäs-bor gör sin plikt och röstar vidare dom en vecka till...

Nej, nu ska jag göra mig själv i ordning för jobb och Smurfen för en lekdag. Hon ska få vara hos Erik och Teresia idag och leka, så då ska hon åka med mig upp.

/Hulda

Inga kommentarer: