tisdag 13 januari 2009

Ett lätt konstaterande!

Har funderat lite de sista dagarna och kommit fram till att jag har ett utomordentligt innehållsfattigt liv!
Förutom att jobba, ta hand om hem och familj så gör jag ingenting. Jag har ingen hobby längre, ett fritidsintresse är inte att tänka på med min arbetstider. Vi åker aldrig iväg och gör nåt längre för det ska passa hela familjen om vi ska ge oss iväg på nåt. Vi har ingen skoter längre och vi kan inte bara slänga in oss i bilen och åka iväg på tex skotercross som är så j-a roligt att se! Eller bara vakna en lördag och ge oss iväg till ett badhus i länet. Nej, det ska planeras och när det väl blir dags då kan man ge sig fan på att nån är sjuk, eller nån vill inte längre eller att det skiter sig på nåt annat vis! Och gå på bio en kväll är inte att tänka på. Nej, går vi på bio så går vi på barnfilm på söndagar. Har inte sett en "barnförbjuden" film på bio sedan -01!

Och veckorna när Pär kör kvällar så har jag så vansinnigt tråkigt, så det är ju inte konstigt att man kan TV-tablåerna utantill. Ingen som hälsar på eller nån att hälsa på. Jag har ju alltid Tilde hemma så man kan ju inte åka iväg nånstans alltför sent heller om man vill iväg. Jag kan lätt säga att jag har inga vänner. Dom vänner man har är sådana som bara kommer när det ska ölas, det är inga man umgås med på vardagar framför en film i DVD´n och en skål med chips. En riktig vän att snacka skit med och analysera vardagen. Ja, jag har ju mina jobbarkompisar som man kan snacka med om allt möjligt, men vi kan ju aldrig umgås privat för några av oss måste ju alltid jobba. Vi är aldrig lediga samtidigt!

Vi använder ju svärmor och svärfar som barnvakt tre kvällar varannan vecka när vi jobbar kväll båda två, så det känns som att vi inte vill "nyttja" dom mer än vad vi redan gör. Min pappa kan väl också vara barnvakt, men han har ju så mycket annat för sig. Det är jour, Hemvärn, bandy, kompisar och motorcykelåkning! Han har ett mer innehållsrikt liv än vad vi har!

Det känns som att det här blev ett gnälligt inlägg, men vad då? Man måste få ur sig ibland. Man kan inte bara behålla allt inom sig hela tiden, man måste få ventilera! Jag är INTE missnöjd med mitt liv, men jag önskar bara att man kunde få ut mera av det! Ja jag vet, "livet blir vad du gör det till", men då har jag väl inte gjort tillräckligt då!

/Hulda

Inga kommentarer: