lördag 10 januari 2009

Har inte gjort nåt vettigt idag!

Idag har det varit en väldigt soft lördag. Klev upp i hyfsad tid imorse, trots att vi ölade ganska friskt igår kväll. Tur att man inte blir dålig dagen efter....

Satte mig och gjorde färdigt det andra av två Turkiet-album, så nu är dom gjorda i alla fall! Det är skönt att jag har gjort fyra album den här veckan. Så nu har jag väl ungefär bara någonstans mellan 200-300 bilder kvar att få in i album...
Pratade med en pappa en stund i telefon och fick en rapport från Edsbyn.

Jag, Pär och Smurf åkte upp på stan en sväng och flummade. Käkade på Symfoni och var runt i lite affärer. Blev inte mycket shoppat. Det var Smurfen som handlade mest, för julklappspengar och presentkort. Ja, jag köpte 3 "behåar" åt henne på Lindex men det var det enda.

In på Hemköp och handlade till pizzabaket ikväll, och lite snacks och sånt. När jag bakar pizza hemma gör jag alltid degen själv men nu skulle vi prova ett sånt där kit med färdig deg och sås, för det är många som sagt att det är kanonbra. Jag kan ju säga att min deg och sås tänker jag fortsätta med! Det var inte gott alls. Usch, fy, blä....................

Nu laddar vi för Körslaget bara. Pär gick över till grannen för whiskey och öl, men vi tjejer stannade kvar hemma. Och jag hoppas verkligen att Lars och Ann kommer förbi sen, för snart får jag lappsjuka! Jag är sällskapssjuk så jag blir vansinnig! Micke och A-C skulle bort ikväll, svärmor och svärfar är barnvakt, Höken skulle visst åka till Östersund i morrn bitti, många i byn är med dagmamman på "föräldramöte"...Och här sitter vi! Vi skulle inte vara hemma var det tänkt, men som alltid när vi försöker planera nåt så skiter det sig på vägen! Just det, Micke från Stockholm är ju uppe med sin nya tjej och hennes barn så dom kanske skulle kika in sen. Återstår att se hur pigga dom är efter en dag i Järvsöbacken?!

Nej imorrn ska vi röja lite i tvättstugan så man kan komma in och fram där. Annars ska vi väl inte göra så mycket. Lite öl slinker nog ner ikväll också så om vi har tur så är vi kanske trötta imorrn!!! Och då menar jag om vi har tur att få besök ikväll alltså......

/Hulda

Inga kommentarer: