fredag 16 januari 2009

En hyfsad fredag...

Gick väl inte och la mig i tid igår...heller... men var rätt så pigg i morse. Så efter att ha skjutsat Smurf till bussen, ätit limpmacka och läst Ljusnan så stålsatte jag mig inför dagen. Nu jävlar!!!
Började med att hänga tvätten som snurrat under natten. Sen så tog jag reda på säkert 5 maskiner som legat ett tag. Efter det röjde jag i ett köksskåp så att jag skulle kunna få plats med mina nya fina kaffekoppar som jag fått i julklapp. Och sen så jagade jag igång maken med blåslampa att nu ska vi upp till stan! Jag vet inte hur många kassar med pant som blockerat tvättstugan, och nu skulle skiten bort! (Det blev 200- för övrigt...)

Upp till Bollnäs, panta, utan att maskinerna krånglade för en gångs skull. Efter det släppte Pär av mig på solariet för lite ljusterapi (tack Danne för tjugo välbehövliga gratis-minutrar!) och sen blev det en sallad på Milano innan vi hämtade upp Smurf på skolan.

Hem, greja med lite småsaker, byta lite kläder, in med Smurf i bilen. Vroom! mot Söderhamn!
Nu hade dom äntligen fått hem Funkeysar på Barnens hus så nu skulle vi byta den som Smurfen fick i julklapp och som inte funkade. Snylta lite på julklappspengarna för en skridskohjälm till henne också, handla lite smått å gott på ÖB, äta på McDonalds och handla lite snacks på Coop och sen hem!

Installera Funkey, lära henne spela (allt på engelska) och nu.......är jag helt slut!
Vaknade nämligen i morse med en begynnande halsbränna. Och när jag får halsbränna betyder det att jag kommer att bli hur sjuk som helst! Jag får det bara då nämligen...Sist jag fick halsbränna var jag hemma från jobbet i fyra dar tror jag med rinnande näsa, feber, frossa och så kopiöst rinnande och känsliga ögon att jag gick med solglasögon inne! Ikväll känner jag att det är på gång, snorigt, frossa och nyser nåt så kopiöst. Det blir fint det eftersom det är jobbarhelg! Dessutom är jag fortfarande inte helt överrens med mig själv på det på det psykiska planet än...
Fy fan vilken toppform jag är i!

MEN, jag har i alla fall fått mer gjort idag än jag fått på hela veckan!
Nu ska vi snart slöa ner oss i soffan och kolla på Lets dance, äta grönsaker och dip och bara mysa...

/Hulda

Inga kommentarer: