måndag 26 januari 2009

Måndag igen!

Men med en skillnad, att jag är ledig idag! Bytte ju och jobbade i lördags så då jobbar den andra åt mig idag. Gjorde inte ont! Har fått lite grann gjort idag. Åkte upp till Bollnäs i morse och hängde på låset hos frissan. Världens bästa Martina har gjort det igen! Jag blir så nöjd när hon får gå lös på mitt hår. Nu har jag lite kortare hår, lugg igen och jag funderar på om jag ska bli brunett...Jag var och köpte färg, men jag vet inte om jag ska göra det nu eller om det får vänta!
Var även in på "Randiga rutan" och köpte garn till en mössa som en kollega ska sticka till mig.

Hem och lunchade och sen ner till Kilahoppsan och träna. Skönt!!!! Smurfen har varit hemma från skolan idag, för imorse när hon vaknade hade hon nästan ingen röst och var väldigt varm, men nu verkar det inte vara något större fel på henne. Det blir nog skola imorrn i alla fall...

Ikväll vet jag inte vad vi ska göra. Det är ju bara Smurfen och jag hemma på kvällarna den här veckan igen då, eftersom Pär kör kvällar. Ännu en sån här långtråkig, dödstrist och fruktansvärt otrevlig vecka när man bara sitter hemma ensam och inte gör ett dugg! Funderar på att baka Semmelkaka, men jag vet inte om jag har den rätta motivationen för det. Jag vet då att när Smurfen gått och lagt sig ikväll ska jag kolla på en ny film jag köpte idag, "Righteous kill". En lite psykologisk thriller, och sånt gillar jag. Jag lämnar omdöme imorrn....

Nu ska jag nog i alla fall starta en tvättmaskin!

/Hulda

Inga kommentarer: