onsdag 21 januari 2009

Jahaja!

Femte dagen och hopp om liv!
Ögonen har slutat rinna, bara snorig och lite hostig nu. Tack och lov så kanske det är på väg åt rätt håll nu då. Det räcker nu, med fem dar. Nu har jag gått in på mina lediga dagar den här veckan så jag hoppas att man ska hinna få lite gjort här hemma också. Har en tvättmaskin som går och har precis tagit ut en kaka ur ugnen. Jag dammsög igår och blev alldeles andfådd! Snacka om att krafterna var borta....

Börjar bli lite lätt rastlös nu, om man säger så. Är inte van att vara hemma och vara sjuk, och behöva ta det bara lugnt. I morse så började Teresia nysa och snörvla så vi får väl se om jag smittat henne också eller om det bara var tillfälligt. Jag trodde igår att Smurfen började bli sjuk för hon frös, svettades och var allmänt gnällig, men imorse var det tjofaderittan igen. Hon har börjat åka skridskor på skolan så nu har hon ont lite överallt. Mest i en arm och i rumpan.....

Idag blir det förhoppningsvis nånting gjort. Ska ner till Kilahoppsan sen och handla lite, få se civilisationen och lite folk kanske. Måste ha lite grejer till middagen ikväll som fattas. Och måste ha lite laktosfritt eftersom Erik börjat bli känslig. För nån vecka sen gick det bra att laga mat med mjölkprodukter i, bara han inte drack den "rena" mjölken, men nu går det inte ha vanliga mjölkprodukter i maten ens. Så vi kör väl på laktosfritt ett tag då så får vi se om det går över! Middagen ikväll då, blir nog kycklingfilé och potatisgratäng...tror jag...

/Hulda

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer och snor lite middag ikväll... ;p
Skönt att se att det går åt rätt håll för dig.