söndag 1 februari 2009

Lila såklart!

Idag måste ju texten gå i lila! Fy 17 så stort att dom vann igår. Lilla Bollnäs, vinnare i Körslaget!
Vi satt hos grannarna igår, ett helt gäng, och röstade febrilt. Sammanlagt på alla oss som satt där så röstade vi nog minst 100 gånger! Så otroligt! Men dom var den bästa kören igår. Även fast man är partisk så.... Eriks kör var "tunn", det blev aldrig mäktigt. Det ska vara lite "power" med körsång, och den delen lyckades Hanna bättre med.

Nästa helg börjar Melodifestivalen, så då blir det lördagsunderhållning igen! Vem blir vinnare, vem blir förlorare? Vad har dom på sig? Gick rätt låt vidare?

Idag är det jobbardag, fast jag börjar inte förrän kl 15. Fixade ersättare för halva dagen, eftersom man skulle se Körslaget igår och fira nya jobbet. Känns väldigt skönt att man inte måste iväg tidigt. Men snart så måste jag inte iväg alls på helgerna! DET kommer bli skönt! Jag tror Smurfen kommer att bli väldigt nöjd med att få ha både mamma och pappa hemma, för sig själv. Det blir väl lite förändringar för oss alla, men jag tror att det blir bra i slutänden.
Jag kommer att sakna mina nuvarande jobbarkompisar så mycket. Men vi kanske kan ses ändå i fortsättningen...?! När man jobbar som vi gör så blir man så oerhört tajta. Det finns inte plats för att vara ovänner, eller sura. Vi pratar om allt! För det måste vi, annars blir man vansinnig. Det går inte att gå undan och vara för sig själv, för det utrymmet finns inte. Åker man till jobbet en dag och är sur eller ledsen så blir man på bra humör under dagens lopp, för då har man fått prata av sig, diskuterat eller spytt ur sig! Och DET är något jag kommer sakna....... Vi kan bara kasta en blick på varann och förstå vad den andra tänker. Är inte det tajt så vet inte jag?!

/Hulda

Inga kommentarer: