tisdag 10 februari 2009

Suck...pust...

En sån dag det här blev...
Upp i morse för att få iväg Smurfen till skolan, efter att ha sovit som en kratta inatt. Måste bero på att månen varit full... Sen iväg ner gymmet. På plats strax efter 8, sola först och köra ett pass efterpå. Det är så skönt att göra det på morgonen för man får en sån energi resten av dagen! Kickstarta igång kroppen!

Kom hem runt 10 och då skulle jag ta mig an ett projekt som jag skjutit på länge- storstäda sovrummet! Alla klädhögar skulle bort, byta gardiner, byta sängkläder, dammsuga golv och lister vid golv och tak, dammtorka alla tavlor, byråar, sängbord, putsa spegel, torka golv.... Det tog "bara" ca 2 timmar innan jag var klar! Pär hann städa lite överallt under tiden innan jag var klar, men nu är det gjort och det är SÅÅÅ skönt! Har även hunnit ta reda på tvätt, kört två maskiner till som hänger lite överallt förutom i torkskåpet, bakat en Choklad-å-smartieskaka, lagat middag (korvgryta och ris), varit ner till Kilahoppsan och köpt frukt åt Smurfen och nu går en diskmaskin. Det känns som ett dagsverke!
Ett städtips: sådana där "blöta tvättlappar" man har till barnens händer och rumpor, tar bort det mesta i smutsväg. Till och med ärg på rören i badrummet! Väldigt smidigt att ha när man vill torka bort smuts och fingrar på garderobsdörrar, skåpluckor, dörrar eller att städa porslinet i badrummet!

Nu ska jag sätta mig och bläddra lite i kataloger och drömma om allt jag inte har råd med, sen blir det "Mästarnas mästare" på TV.

Jo, under min städiver idag så kom jag på några saker att lägga till på min "önskelista" inför födelsedagen:
- Presentkort på IKEA (måste ha en ny byrå till sovrummet, Pärs håller på att brakar ihop)
- Presentkort på Indiska, Hemtex el annan heminredningsbutik, alternativt mer på IKEA
- Biljetter till AC/DC eller Bruce Springsteen i sommar

HUJJ!

/Hulda

Inga kommentarer: