tisdag 3 februari 2009

Varning för rabiat inlägg!!!

Alltså, jag blir vansinnig! Vilka krav ska man kunna ställa på barn när det gäller att hjälpa till hemma? Våra tre, 6, 9 å 12 år, gör ingenting!!! Det ligger grejer överallt, smutstvätten får man leta, deras rum ser ut som Gazaremsan....

Om man jobbar som jag gör, hur kul är det då att dammsuga, tvätta, hänga och ta reda på tvätt, röja Smurfens rum och garderob (som ser ut som någon vänt upp och ner på), diska och plocka redan före 8.30 på morgonen?

Grrrr!

Vissa krav tycker jag att man kan ställa på barn, vissa saker kan man tycka att dom ska klara av, men inte här hemma tydligen! Man kliver ur kläderna innanför dörren i hallen och hoppas på att dom hänger upp sig själv. Ibland när man kommer hem från jobbet får man kliva över en jättehög i hallen..... Ska man inte kunna kräva att dom hänger upp kläderna efter sig, att smutskläderna kommer in i tvättstugan, att dom håller ordning i sina egna rum och plockar undan grejerna/leksakerna efter sig som dom släpar fram?

Alltså, familjerna med 5-10 barn som visades på TV igår har mer ordning hemma... Jag kräver inte att det ska se ut som ett dockskåp här hemma, men nån sorts ordning kan man väl få! Man ska inte behöva muta och köpa barn för att dom ska hjälpa till LITE i sitt eget hem...

/Hulda

3 kommentarer:

MammaKarin sa...

Jag har precis samma problem här hemma. SUCK! När man kräver av dem så får man skrika och tjata och se skriker tillba ordet snart... Grrrr.

Tänkt vad enkelt och lättskött det skulle vara om man slapp deras lorttvätt på golven och att de bar ner den själv till tvättmaskinen och inte minst hängde upp sina kläder när de kommer innanför ytterdörren.

Anonym sa...

Hej hej! Jo då jag vet vem ni är. Brukar umgås lite med Johan vi oxå.
Jaha..de har alltså typ alltid varit så på HIG då? Jag fattar inte att dom kan få ha några utbildningar!
Ha de bra!

Anonym sa...

jag hänger faktis upp mina sakaer i hallen men rumet har du rätt att klaga på