torsdag 5 februari 2009

Friluftsdag!

Ja igår hade barnen friluftsdag. Upp på morgonen och fixa matsäck för fyra. Fyra kanske ni tänker, japp jag skulle med. Skjutsade upp E och T till Bolle, för dom skulle vara där och åka utförs. Sen genom stan upp till Åsen där jag och Smurfen skulle vara och åka skridskor.
Man var lite smånervös innan man klev ut på isen, eftersom jag inte åkt på 9 år!
Men jag behövde inte vara orolig. Det visade sig att det är som att lära sig cykla, har man en gång lärt sig så sitter det! Första kvarten hade jag så ont i fötterna att jag trodde att jag skulle bli tvungen att amputera bort dom, med skridskorna på! Men det gick över och det blev en trevlig dag i ishallen.

Sen när vi åkte upp till Bolle igen för att hämta E och T så blev man lite sugen på att damma av slalomgrejerna, som varit förträngda i ca 20 år. Men dom grejerna är väl väldigt omoderna nu, fast dom skulle kanske duga för några åk om året. Dom var sprillans nya DÅ och är använda två gånger bara! Men jag tror att jag skulle vilja ha backen för mig själv första gången...........

Väl hemma igår eftermiddag så slöade ungarna i soffan framför TV´n och jag bakade en Blåbärskaka i långpanna och en Kladdkaka. Fixade mat, som blev en gammal favorit - Laxgratäng och kokt potatis. Sen gjorde vi inte så mycket mer på kvällen. Pär fixade Caddyn som varit trasig sen i helgen och jag surfade på nätet och letade lite nya goda recept att baka efter. Hittade några som vi får se om jag provar. Höken kom förbi på skoter (åååh så sugen man blir på en skoter!) och lämnade tillbaka en film. Som sagt, det blev inte mycket gjort igår kväll...

Idag blir det väl lite hushållssysslor mest. Lite sådär tråkigt, vardagligt som man måste göra!

Nu ska jag läsa Ljusnan!

/Hulda

Inga kommentarer: