måndag 16 februari 2009

Ännu en helg!

Jaha, så har då ännu en helg passerat med stormsteg. Vart f-n tar tiden vägen?
Har ju inte bloggat nåt på hela helgen, men tiden räcker liksom inte till..... och jag har väl inte prioriterat bloggen heller!

Fredagen var ju ledig dag, maken var hemma och var sjuk så det var en kväll i TV-soffan bara.

Lördag var vi bara hemma och flummade på förmiddagen, sen så släpade jag ut maken från huset och upp till Bollnäs för att handla. Vi handlade på Kvantum faktiskt, premiär! Vi var tvugna att kolla om det var billigast i stan, som det sägs. Det vi handlade var väl ungefär vad vi brukar köpa på Prix (där vi handlar i vanliga fall) och jag kan säga att det var nog lite billigare på Kvantum. Har nog inte handlat där för sista gången!

Hem och slappade en stund. Jag färgade håret, så numera är jag brunett. Sen över till grannarna dit vi var bjudna på mat och Melodifestival. Måste säga att det var helt rätt att HEAT gick vidare! Trevligt var det i alla fall, många tack för superb mat!

Söndagen gick i slöhetens tecken, eller kanske inte ändå när jag tänker efter....
Bakade en kaka, gjorde både tacobiffar och fetaostbiffar till kvällsmaten ikväll, sen tog jag och maken en roadtrip till grannkommun där vi köpte en liten leksak (säger mer en annan gång).....Hade sånt flyt att när vi är på väg så ringer min pappa och säger att han är på väg till oss, så vi möts på vägen och han tar Smurfen med sig och handlar och åker hem till oss! Så det blev bara jag och Pär som åkte.

Idag har jag då gjort min första dag på nya jobbet. Mycket nytt, datakommandon hit och dit, listningar, lastningar och gud vet allt.....! Det snurrar ganska friskt på hjärnkontoret nu! Men jag tror det har gått bra. Har väl inte gjort några fatala fel än så länge, men jag har en bra "lärare" också.....
Men vilken skillnad det var på att komma hem strax efter halvfem istället för halvåtta! Jag tycker jag har hur mycket kväll som helst kvar!!!!

Nej, nu ska jag tvätta håret på Smurfen och sen ska jag se "Familjen Annorlunda"!

Simma lugnt!
/Hulda

Inga kommentarer: