torsdag 5 februari 2009

Hann lite idag iaf....


I morse klockan 8 var jag nere på gymmet för att träna lite. Satan vad lätt det gick idag! Det kändes som att det fanns hur mycket tryck som helst i benen idag. Både på löpbandet och när jag körde ben efteråt. Det var jätte kul! Körde på i två timmar utan problem. Måste iväg imorrn också före jobbet....få se om samma känsla finns kvar eller om det är en plåga imorrn.

Sen hem och duscha, iväg och handla lite inför helgen för de sista slantarna som fanns kvar. Hem, packa upp, hänga tvätt, plocka ur diskmaskinen och skära upp allt till hemgjord pytt i panna. Brukar faktiskt köpa färdig pytt, men ungarna tycker den är så äcklig så idag skulle jag bräscha iväg och göra egen. Och jisses som dom åt! Nu vet man ju det att ska man äta pytt i panna så ska man ställa sig och göra själv!

Ikväll har vi varit och grattat Isak som blir hela 2 år idag! Stora killen! Där borta var det fulla stugan med folk, och inte var det tomt när vi åkte hem heller! Han var lite trött Isak, så det var svårt att få så smurfiga kort som brukar när man vill fota honom. Men han fastnade på nån bild i alla fall. Och så fick vi ju träffa nyaste tillskottet i släkten, Jacob. Liten och go! Jag kan ärligt säga att jag är så nöjd med att bara hålla och snuffla lite, men sen är det bra. Jag blir inte sugen på att skaffa fler! Jag sa redan när Smurfen föddes för snart 7 år sedan att det räckte med en (+ dom 2 som fanns)! Ska aldrig mer vara gravid! Det är bra så här....

Har börjat läsa David Beckhams självbiografi. Har inte kommit in i den riktigt, men jag ska nog försöka läsa några sidor till ikväll. Det är väl den sortens böcker jag helst läser, idrottsmäns självbiografier. Jag vet inte hur många gånger jag läst Börje Salmings båda, säkert minst 15 gånger!

Nej nu ska jag plocka upp två blötdjur ur badkaret!

/Hulda

Inga kommentarer: