onsdag 18 februari 2009

Fsa, ior, bo, kusn.....

Nej, jag är inte full! Det är bara ett urval av alla kommandon jag använder mig av på dagarna...Många såna blir det att komma ihåg, men jag har nog koll på de flesta nu tror jag!
Än så länge går det bra, och det känns kul också. Kan nog komma att trivas där! Tur att man känner många av chaffisarna som springer där så man kan slänga lite käft med dom. Saknar tjejerna på kiosken att prata med dock, men jag får väl åka och hälsa på dom nån dag...
Än så länge har jag bara haft "datautbildning" men imorrn ska vi nog gå in på den avancerade saken som kallas telefon! Usch, DET ser jag inte fram emot! Det blir nog värre än att komma ihåg alla datakommandon...

Ja, som jag sa tidigare så var vi ju iväg och köpte oss en leksak. Det blev en skoter på den här gården också! Det är ingen racer, ingen skoter av senaste modell, men det är en skoter! Den duger åt oss att ha och åka iväg med på en tur nån helg. Kanske på lördag? Någon som hakar på, på lite korvgrillning och frisk luft? Om det blir väder alltså....? Höken skulle ha kommit hit ikväll och hjälpt maken skruva lite med den, men Lulle, den lymmeln hade inte fått hem grejerna. Så vi hoppas på bättre på lycka imorrn!

Det är lite ovant att komma hem så tidigt på kvällen. Vi kan äta tillsammans allihopa (och tack vare matsedeln jag gjorde i helgen så är det ingen konst), man får saker gjorda på kvällen. Ikväll har jag tvättat, bakat Polkagriskaka och Strösselkakor. Känns skönt! Har dock inte tränat på hela veckan, men det överlever jag nog. Snart så går kortet ut och jag har inte råd att förlänga det, måste invänta lönen först. Men det vore ju spännande att veta hur mycket jag får i lön oxå.........

/Hulda

Inga kommentarer: