torsdag 26 februari 2009

Ett tag sen igen.

Ja, det blir långt mellan uppdateringarna nu, men det kanske beror på att det inte händer nåt särskilt i våra liv just nu. Eller också kan det ju bero på att jag sitter framför en dator precis HELA dagarna!? När jag kommer hem på kvällarna så är inte prio ett att kolla uppdateringar på bloggar, hemsidor osv. Då går matlagning först, sen post, sen plocka, sen ev. baka och lååångt ner på listan hamnar cybervärlden.

Ja, vad har då hänt sen sist? Igår fick jag en barnfri stund efter jobbet (Smurfen var hos farmor) så jag kunde åka och handla lite och sola. Är det bara jag som somnar efter en minut i den artificiella solen? Det blir ju så varmt och gossigt, och sen vaknar man med ett ryck när det piper efter 15-20 minuter! Kollade lite på bokrean på Prix, och fyndade två kakböcker till mig (konstigt?) och en bok som Smurfen ska få när hon fyller år. Var även och hämtade ett paket från HM som jag beställt. Nya vinterjackor till tjejerna, men dom ska nog sparas till nästa år. Hittade dom på rea för 150- st, ordinarie pris 400-! Tyckte jag var bra pris, men sen får vi väl se om färgerna duger nästa år....? Duger väl som slit och slängjackor i alla fall...

Ikväll har jag bakat en Kokoskaka, snurrat igång en tvättmaskin, gjort matsedel för nästa vecka, röjt lite i det katastrofområde vi kallar tvättstugan och funderat lite på fika inför födelsedagen om en vecka. Har ju gjort några tårtor genom åren, men att komma ihåg vilka/vilken som var godast? Ska sätta mig ner med Haléns sen och kolla på lite kläder till våren/sommaren. Fanns ju SÅÅÅÅ mycket snyggt i den och inte till alltför hutlösa priser.

På lördag åker vi till Birsta på utflykt. Det lär ju inte bli så mycket shopping för efter att jag betalat räkningarna igår så blev det ju typ bara pengar till mat över... Känns rent ut sagt jävligt surt. Hade verkligen behövt semesterlönen från kiosken nu! Fan vad kul det hade varit att kunna shoppa loss som en tok! När man äntligen kommer iväg till ett riktigt "shopping-Mecka" så är det bara dammtussar kvar på kontot........

Nej, nu blir det "Halv 8 hos mig".
Kram på Er allesammans!

/Hulda

Inga kommentarer: