tisdag 2 december 2008

Åttatusenfemhundra fattigare !!!!

Så var man då hemkommen från en resa till shopping-meckat GeKås i Ullared. Jag och min mor var iväg på den årliga trippen där pengarna fladdrar ur lädret. Resan började 22.00 på söndag kväll och vi kom fram 7.15 igår morse. Lång natt på bussen men i år var jag snabb som en kobra och högg ett varsitt helsäte. Jag hade snackat lite med en av chaufförerna tidigare och han avslöjade att bussen inte skulle vara full, så då tänkte jag att i år ska vi sitta skönt. Längst fram i bussen har jag och mamsen suttit och haft järnkoll på vägen. Och vi har sovit oförskämt bra!!
Jag försöker delge er vad jag shoppat men det syns kanske inte så bra på bilderna.
Den svarta hockeytrunken är full med leksaker och hårda klappar, den röd-blå trunken är full med kläder. Kan av förståeliga skäl inte lägga ut bilder på innehållet!!!
Det är ju sååå billigt därnere så man blir förvånad när man kommer hem och packar upp, vad mycket grejer man handlat! Ett urval:
- tre skid-dressar
-15 dvd-filmer
- 200 fotopapper
- 2 svarta "jul-koner"
- 4 röda stora blockljus
- schampoo, hårspray och tandkräm
- julsnören och julkort
- fotoramar
- ofantligt mycket strumpor, trosor å kalsonger
- fusk-amaryllisar och julstjärnor (äntligen!)
- vinterhandskar
- en kasse kakor mm från Göteborgs kex som har fabriksförsäljning där
mm,mm,mm!
Det tog sin lilla stund att komma hem, för Faluvägen var inte den bästa. Vi åkte därnerifrån 16.15 igår eftermiddag och med div matstopp och rökpauser så klev jag in i fastigheten hemma 02.40 i natt! Och inte blev det många timmars sömn för vi skulle hämta Smurfen hos svärmor eftersom hon sovit där, och skjutsa svärmor till hospitalet kl 9.00. Klockan ringde 7.45, GÄSP!
Sen stannade vi på stan, Smurf och make har julfriserat sig och jag har handlat lite fler julklappar, innan vi fick hämta upp svärmor igen efter avslutat besök.
Idag är det enda rätta att hålla igång tills det är dags att sova ikväll, annars vet jag inte hur det blir med nattsömnen. Ska ju iväg och jobba imorrn så....
/Hulda

2 kommentarer:

Mammanna sa...

Nästa år ska jag med å så du får hojta till när och vart man anmäler sig =)

MammaKarin sa...

Det var en rejäl handling. Lyllo dig som är klar med klapparna för det är inte jag.