fredag 19 december 2008

Resumé av dagen

I morse var det sovmorgon, eftersom Smurfen inte skulle till skolan. Fick sova ända till klockan 9.00! Sen startade det stora sanerings-racet. Maken tog bägge toaletterna, jag tog Smurfens rum, köket och golven i övriga rum. Lunchrast mitt på dagen, sen så var det dags att ta in granen och klä den. Blev ganska nöjd faktiskt. Har ju nytt tema på den varje år och i år blev det `guld`. Får se om jag lägger ut bild sen.

På seneftermiddagen åkte jag och Smurfen upp till Bollnäs för lite shopping, och det var vi ju inte ensamma om. Jisses vad folk! Livet fortsätter faktiskt efter jul och nyår också har man lust att säga till en del. Snacka om att man såg några "packåsnor" på stan. Det var kassar, kassar och åter kassar, långt upp på armarna. Hur ska dom då inte se ut på tisdag när löningen kommer?!

Vi gjorde ett snabbt varv på stan, Lindex, Biggans och Torgboden. Var på jakt efter något snyggt att ha på sig i julhelgen på Lindex, men det var så mycket folk och väldigt lite snygga kläder så det blev bara benvärmare, sovlinne och strumpor till Smurfen och tights till mig. Så jag får väl leta fram något ur garderoben för nu hinner jag inte ner på stan nåt mer före jul. Sen åkte vi på Mobackes, kollade på djur och gick runt och mös bland julgrupper och julmusik. Köpte en grupp hem för att få lite hyacintlukt till jul. Finns det något som luktar godare än hyacint? Skulle vara liljekonvaljer då i så fall....
Ut på Dollar och leta en sista klapp till min pappa, och gissa om att jag blev glad när vi kom dit! Halva priset på alla julsaker!!! Perfekt, för mig eftersom jag behövde lite mer kulor till granen.

När vi kom hem så bakade jag och Smurfen pepparkakor. Lite i sista minuten men har man lovat så har man. Så nu luktar det pepparkaka om hela huset, mig och Smurf. Ännu en juldoft!

I kväll slöar vi framför TV´n bara. Äter godis, dricker julmust och kollar på Kanalkampen.

/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

Nej då Pyre mår bra.. inget alvarligt men jag berättar mer senare..