onsdag 17 december 2008

En bättre dag...


Idag är jag lite gladare. Pusselbitarna inför julen börjar falla på plats så sakteliga. Det ska väl vara fan om det inte ordnar sig i år också!

I morse drog dom ännu ett vandringsmail på Rix. Det var inte lika kul som hunden och kattens dagbok, men det var kul. Det var hur man bäst kan irritera sina medtrafikanter. Roligaste tipset var att man ska söka ögonkontakt med övriga bilister och glatt heja på dom, men när dom hejar tillbaka så ska man ge dom "fingret"! Inget jag ska praktisera men jag kan tänka mig att det retar gallfeber på många OM man skulle göra så....

I morgon har jag tagit ledigt, annars hinner jag inte med allt. Maken sa att vi ska åka och handla mat i morrn, det mesta till julen, så behöver jag bara hänga på låset på nån mataffär på tisdag för det man vill ha färskt. Typ frukt, mjölk, bröd och sånt. Det ska bli skönt att göra den biten färdig, så kanske man kan koncentrera sig på hemmet sen. På kvällen ska jag skjutsa barn till Granbergsskolans årliga julfest och hämta dom sen på kvällen. Frågan är bara vad jag ska göra i två och en halv timme i stan på kvällen när allt är stängt? Det känns ju lite värdelöst att åka hem hela vägen för en liten stund bara... Kanske man ska sola? Men den övriga tiden då.....?

Idag hade visst svärfar varit inblandad i en trafikolycka med en av sina lastbilar. Han klarade sig bra, men det var visst sämre med killen i bilen framför. Det var inte mycket kvar av bilen, men killen hade väl klarat sig hyfsat bra i alla fall. Usch, otäckt var det när man fick höra i alla fall. Många tankar hann man tänka innan man fick veta att det gått bra! Det är väldigt lätt att olyckan är framme så kör försiktigt alla ni som ska ut i jultrafiken!

/Hulda

Inga kommentarer: