fredag 26 december 2008

Julen överstökad!

Ja, det är visserligen Annandag jul idag men för min del är julen över nu. Jag ska jobba idag så det blir inte så mycket mer jul för min det. Om chefen ändå hade haft stängt idag också! Jag vill ju hellre vara hemma och titta på bandy på TV, mysa med familjen och ladda och fixa tills ikväll.

Igår hade vi ju "julafton" här igen. Erik och Teresia kom på förmiddagen och då öppnade vi våra julklappar sinsemellan. Tom kom hit en sväng och fick sin 20-årspresent/julklapp. Ett presentkort på Ikea, som nog kommer väl till pass nu när han köpt hus. Sen rasade dagen på, min pappa kom, med sig hade han sina julklappar och klappar från min mormor, morbror, moster, farbror, och faster. Så det blev ett nätt gäng med klappar igen!

På eftermiddagen ramlade Pär sida in, Anna, Anders, Isak, Lars, Johan, Anny, Torgny och Ulla. Hoppsan det blev visst mera julklappar att öppna! Jag tror alla blev nöjda och glada. Anny fick sina efterlängtade sumo-dräkter till slut! Sen var det dags att äta. Fy så mycket mat man stoppar i sig! Men det är ju gott också.....

På kvällen gjorde vi ingenting. Ungarna provkörde julklappar, jag slöade framför TV´n och Pär satt framför datan. Vid 23.30 låg vi i sängarna allihopa. Tjejerna fick ju nya täcken och kuddar av farmor och farfar, och Smurfen blev ju tokvrång när vi skulle bädda nytt. Hon skulle då inte sova med det nya, hon skulle minsann ha sina gamla grejor. Så det har varit trångt i hennes säng inatt, tre kuddar och två täcken! Vrångsnöre......

Smurfen fick ju en Funkey till datan, men det är nog nåt fel på skivan för det går inte att installera det. Så det bli Pärs uppgift att ringa till Barnens hus idag och kolla om vi får byta eller hur vi ska göra. Eller kanske Anny har någon patentlösning!?

Ikväll ska vi ha Körslaget-fest här hemma med grannarna. Mysigt! Och om vi har tur så kanske vi får låna barnens nya Buzz eller nåt av de två nya Singstar, Abba och Disney.

Nej, nu ska jag grejsa lite inför kvällen innan jag åker och jobbar. Ha en skön dag allihop!

/Hulda

Inga kommentarer: