måndag 29 december 2008

Barnvakt och shopping!

Igår eftermiddag fick vi vara barnvakt till gofisen Isak. Anders och Anna hade varit på Ikea och köpt möbler och ville gärna skruva ihop dom utan hjälp av små fingrar. Vi lekte med lastbilar, ritade, jagade katterna och kollade på lastbilar, traktorer och skotare på Youtube. Pär åkte in på Max och hämtade mat (det var en sån dag igår) och såklart lillkillen skulle ha också. Han lastade in alla strips, halva hamburgaren, två av mina lökringar och så dippade han med Smurfen (eller Koko som han säger). Ledsen Anna om det varit race i magen hans idag!!!!

Idag har jag, tjejerna och svärmor varit till Valbo. Mycket folk men absolut inte på värsta viset. Men det blev dåligt med shopping, i alla fall för min del. Jag var inte riktigt på humör, hittade ingenting i affärerna som föll mig i smaken. Kan ge mig fan på att om jag åker in på stan här hemma imorrn så kommer jag hitta hur mycket som helst!! Nåja, det blev ett vitt linne, en svart "kostymväst" och en rosa scarf i alla fall. Får se om det blir nyårsoutfiten....
Köpte några raketer till nyår, smällare till barnen och en flaska "bubbel" också. Som sagt, shoppingnerven hade tagit semester idag...

Imorrn ska jag in till stan för att handla de ingredienser jag behöver till nyårsmiddagen. Har nog löst alla tre rätterna nu. Men jag kan inte skriva vad det blir utifall Tommy är in och läser här innan dom kommer hit. Jag talar om senare vad vi åt ;)

/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

Han ÄLSKAR lökringar, brukar inte få ha mina ifred jag heller =)
Inatt skka Isak sova i sin nya säng för första gången, får vä se hur det går. Än har jag bara varit upp en gång tänkte smyga upp snart igen och kolla men det är tyst iaf =)

Jätte tack för passningen i går =)