onsdag 24 december 2008

081224- Julafton!


Dagen började med gröt och skinkmacka hos Anders, Anna och Isak. Lite paketöppning för Isaks del. Han blev mest nöjd med sin verktygsvagn, snowracer och Scania-bil.


Sen hem och där har vi varit resten av dagen. Alldeles själva! Ganska skönt för imorrn blir det race här! Ungefär 15 pers som ska öppna klappar och äta mat så vi kan väl säga att vi har julafton imorrn! Ni ser ju på bilden hur det ser ut runt granen inför imorrn, och då kommer det mer paket ändå imorrn! Det är ju bara en bråkdel av allt som syns på bilden.


Vi öppnade klappar oss tre emellan på eftermiddagen, och Tomten visste vad jag ville ha! En ny mobiltelefon, ett TP och en fin ljuslykta/skål från Partylite. Smurfen fick bestämma julmiddag och då blev det tacos! Ganska fränt att äta tacos när alla sitter och äter skinka, sylta, sill, potatis och allt annat på julbordet. Vi får nog julmat ändå så att det räcker.


Nu har jag en Jansson i ugnen, maken har skalat massor av potatis och jag funderar på om jag ska göra Ris ala Malta och koka saftsås tills imorrn, men jag vet inte... Ganska skönt att sitta och ta en öl också och göra ingenting särskilt...


God fortsättning på Er allesammans!


/Hulda

Inga kommentarer: