måndag 8 december 2008

Det var ett tag sen....

Har inte blivit nåt skrivet här på flera dagar. Dels har jag jobbat hela helgen, men sen så tycker vår uppkoppling inte om det snöiga vädret som varit de senaste dagarna! Det har varit som sirap i datan när man försökt gå in på vissa sidor, men nu verkar det funka bättre igen!

Vad har då hänt sen sist? I fredags var jag ledig, bakade biskvier och någon form av småkakor på förmiddagen. Hittade recept i en tidning, men jag fick modifiera det lite för det blev inte alls bra när man följde originalreceptet. Fick rädda dom med lite smält choklad och polkaströssel, blev väl ganska bra till slut. Nu så är julbaket klart i alla fall! Hämtade Smurfen på skolan, iväg och handlade och sen ner på kontoret för att träffa Anny som hjälpte mig med julklappen till min chef. Han fick den i lördags när vi skulle på julbord, och vi kan väl säga att det blev en succé. Visitkorten började han dela ut på en gång och det lyste ur ögonen på honom när han fick en äkta "bandyportfölj"!

Lördagen var det jobbardag men bara några timmar eftersom vi skulle iväg på julbord på Höghammar. Det var trevligt, mycket bekanta ansikten. Maten var väl sådär, men är det halvfabrikat så är det, ljudvolymen var lite väl hög och det var väldigt halt utanför när man skulle ut och lufta sig. Jag gjorde ju en praktvurpa i alla fall och det var säkert fler som gjorde det! Slog knät nåt så infernaliskt, men det var väl tur att man var lite marinerad, annars har man väl slagit sig sönder och samman totalt. Vi åkte hem hyfsat tidigt eftersom jag skulle jobba på söndagen.

Söndagen var väl ganska seg. Visserligen hade vi inte nattsuddat direkt men det kändes i kroppen och knoppen. Men huvudvärken berodde nog inte på det man inmundigat utan på volymen i hallen och att man spände sig när gick ute. Det var en konstig huvudvärk, och hörde att det var fler som haft samma värk...Jag brukar inte ha ont i huvet så man blir lite förvånad när det händer.... Fick skjuts av svägerskan till jobbet och Pär och Smurf hämtade mig efter fullgjort dagsverke. Hem, duscha, natta Smurf och sen blev det en myskväll med film för mig och mannen. Vi kollade på "Hancock". En helt OK film!

Idag blev jag ledig eftersom de har planeringsdag på fritids så då får ungarna åka bussen hem när dom slutar skolan. Lite panik blev det, jag fick veta i fredags att det skulle vara stängt, men det gick att lösa. Skönt med en extra "hemmadag" den här veckan. Har två veckors tvätt att ta reda på + att jag har några maskiner att köra också. Men det hinner jag ju idag då.....

En liten uppdatering av vad som hänt de senaste dagarna. Inget rafflande, inga stora händelser men ändock en fullspäckad helg!

/Hulda

Inga kommentarer: