onsdag 10 december 2008

Denna dagen, ett liv...


...som farbror Melker sa i Saltkråkan. Jag tror jag förstår vad han menar nu...
Hela familjen snorar eller har andra krämpor och jag har hur mycket som helst att göra.
Ska väl försöka börja beta av listan idag, men helst skulle jag ligga i soffan och kolla på "Sex and the city"-filmen.


Nej, jag tror jag ska börja med att gå ett varv med snabeldraken, sen ska jag åka till Kilahoppsan och köpa tape så jag slå in klappar färdigt. Och så måste jag ringa till mormor och tacka för de fina juliga trasmattorna (se bilden) och de stickade sockorna jag fick igår. Sen så ska jag försöka pyssla ihop några klappar med lite "hemgjort" innehåll. Får se om inspirationen anfaller mig!!!


Skönt att få vara ledig i två dagar och ladda batterierna. Eller ladda och ladda, slippa tänka på jobbet i alla fall! Få tänka på allt annat man har att göra.... Måste styra upp julbordet i helgen, anmäla slutgiltigt antal till Orbaden dit vi ska, ringa om bussen och ev fundera ut nåt kringarrangemang.


Har just knäppt på en julskiva, men med lite upphottade låtar på, för att komma igång. Får se om det hjälper eller om jag trampar på i zombie-spåret...
/Hulda

Inga kommentarer: