tisdag 16 december 2008

Snart så är det färdigt (hoppas jag)!

Idag ska jag och maken åka till Söderhamn på den sista(?) julklappsshoppingen. Hoppas att vi är färdiga sen. Lite smågrejer tillkommer väl in i det sista antar jag, men alla stora grejer ska väl bli färdiga antar jag.

Är som tur är ledig idag. Jag börjar bli ordentligt "jul-stressad" nu! Jag kan för mitt liv inte fatta hur f-n jag ska hinna allt jag vill/bör/ska göra! Nästa år firar jag nog jul i en koja i skogen, långt bort från allt. En affärsidé vore ju att det fanns folk att hyra ut som tog hand om julstressen åt en. Någon som handlar, fixar julklappar, pyntar, bakar osv. En sorts "personal christmas organizer". Måste försöka få iväg julkorten idag, eftersom det är sista dagen för att skicka dom om man vill att mottagarna ska få dom före jul. Hämta Smurfen på skolan efter avslutad julfest på eftermiddagen och kanske slinka in på Mobackes och köpa julstjärnor, som jag inte gjort än (slarv!).

Måste ut och leta barnens kusiners julklappar, eftersom dom ska fira "liten julafton" imorrn. Dom åker till mamma i Gbg över jul och nyår så dom får fira lite tidigare här hemma. Lite synd att man inte kan vara med imorrn bara pga jobbet!

Sitter och lyssnade på Rix samtidigt som jag skriver, och jädrar vad jag skrattade nyss. Dom läste upp ett vandringsmail dom fått, hundens och kattens dagbok. Hundens dagbok gick ut på att allt som hände under dagen var det bästa som finns medans kattens dagbok var ett liv i fångenskap och undulaten var en tjallare till kattens fångvaktare. Kanske inte låter så kul när man försöker beskriva här men jag hoppas att dom lägger ut det som ljudklipp så man får höra det igen. Och apropå Rix, skulle inte det försvinna från Hälsinglands radioutsändningar? Nyss sa dom att Rix fått ny frekvens i Hälsingland efter nyår, 107,0. Jag begriper ingenting...

/Hulda

2 kommentarer:

Mammanna sa...

dom förlorade upphandlingen av frikvensen till megapol men vann den på 107 ist... men jag vet ine vart lugna kommer hamna för dom ligger väg på 107 nu?? jaja men så var det iaf så jag är superglad för nu kan jag fortsätta lyssna på morgonfavvisarna =D

MammaKarin sa...

Apropå julstressen kan vi ta varandra i hand.

Jag har inte handlat klart julklapparna,det vi bakade sedan tidigare har barnen ätit upp ;-( Inte planerat julmaten klart.

På fredag ska vi fira lilla julafton med min mormor och morfar. Inte ens till dem har jag handlat något. SUCK !! Jobb, jobb. Men snart ska jag vara lång ledig.