onsdag 10 december 2008

Eftersom jag vet att Tomten har mycket att göra...

...så tänkte jag att jag ska ta och avlasta honom i år!
I övrigt så är jag lite ledsen nu. Pratade med min mormor i en timme i morse och fick höra att hon bestämt sig för att fira julen ensam i år! Anledningen ska man väl inte gå in på i detta forum, men hur kan folk vara så dumma på en gammal, snäll dam som aldrig gjort något elakt mot någon annan i hela sitt liv? Hon försöker bara vara alla till lags, och vill bara att alla ska vara glada!
Vi började även prata om morfar som är på hem, och då helt plötsligt satt både jag och mormor där och grät i örat på varann. Hon saknar honom och tycker att det är jobbigt att se honom i det skick han är nu, och jag tyckte synd om mormor och även jag saknar honom. Jag har inte varit och hälsat på honom på hemmet på hela tiden han varit där (ca fyra år) för jag vill minnas honom som han var då! Låter det hårt? Men han skulle nog inte känna igen mig i alla fall, för den enda han känner igen är just mormor.... Usch, nu börjar jag nästan gråta igen när jag tänker på honom...
/Hulda

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena.
Känner igen den trunken. Undrar varför... ;) Fast det är en 0 isf 1 på den jag har undangömd i någon vrå...
Allt är bara fint med mig.
Med dig oxå hoppas jag.

Kram