torsdag 30 oktober 2008

Valbo idag då!!!

Idag har vi som sagt varit till Valbo och shoppat. Jag, Tilde,Teresia, Erik och mormor (min mamma) satte oss i Passaten och drog dit i morse. Barnen hade pengar med sig som brände i fickan!!! Och om man har modern med sig så kan man alltid försöka få något. Jag fick en jacka! Bilden ovan gör den långt ifrån rättvisa. Svart, trendig och på halva priset på Kappahl, ordinarie pris 699- men nu mycket billigare. Min mor tyckte den var så snygg så hon köpte en likadan till sig själv....

Fyndade lite kläder till tjejerna på HM. Detta är Teresias hög, linne, kofta och en teddyfodrad munkjacka. Tilde fick en klänning men den åkte på så fort vi kom hem så ingen bild på den. Köpte även lite julkort och sånt på Gallerix. Vi har även fyndat lite julklappar men av förståeliga skäl så kan jag inte lägga ut bilder på dom ;)


Tjejernas shopping på ToysrUs: en varsin lavalampa. Vi hade lovat Tilde en lavalampa för ett tag sedan och nu när vi hittade en så ville Teresia också ha en så hon köpte en själv! Erik köpte ett nytt TV-spel (off road-körning) och en liten leksakstruck. Han köpte också en cd med Pistvakt. Efter Valbo styrde vi mot Plantagen för mamma hade aldrig varit där. Oj vilka stora ögon hon fick när vi klev in där! Jag fyndade lite julgranskulor, terracotta-krukor att måla och små mini-pumpor till helgen. Erik hade visst spenderbyxorna på sig för han köpte en spade där. Faktiskt en jättebra spade med teleskophandtag. Perfekt för eventuella snökojebyggen i vinter!!!
Förutom all shopping så har vi hunnit fika på Köpis, äta på McDonalds och fika i Tönnebro på vägen hem. Men fy satan så inåt h-e vad dyrt det var på Tönnebro! Ett litet glas dricka för 16 spänn!
Har inte köpt direkt mycket till mig själv. Lite kulor till granen som sagt och några julkort men jag har sett SÅ mycket snyggt som jag hade velat ha! Bara älskar ju långkoftor till exempel och vad finns det i alla affärer nu? Jo långkoftor! Gjorde mig inte råd att shoppa loss så mycket eftersom det är ju ganska långt kvar innan man får pengar igen så det vore ju trevligt om pengarna räckte ett tag in på nästa månad också!
Imorgon är man ju ledig och det är ju Allhelgona-helg så det blir lite mys med familjen i morgon kväll. Tjejerna blir hemma med mig på dagen och Erik åker med pappa så jag och brudarna ska städa lite på förmiddagen och sen ska vi väl handla lite grejer till den hembakta pizzan vi ska förtära i morgon afton. Kan väl hända att det slinker ner någon pils också ;)
Idag är det ju torsdag så jag ser fram emot "Hells kitchen" i kväll!
/Hulda


2 kommentarer:

Mammanna sa...

mmmm hemlagad pizza =) Jag och Osak äter nog något hemkåpt vi är ju ensamma så då blir det fredagsmys med mamma och lite gotta =)

Hulda sa...

Du och Isak kan väl komma och äta pizza med oss om ni vill, vågar och kan.....?