onsdag 15 oktober 2008

En ledig dag kvar...

Så har man då avverkat en av de två lediga dagarna. Och vad har jag då gjort idag? Bakat tre sorters kakor; Apelsinkakor, Hallongrottor och Sirapsbröd och i kväll en mjuk Kokoskaka i långpanna (med inslag av mini-smarties). Har även tagit reda på tvätt. Åkte ner till Kilahoppsan och la min numera bleka lekamen i solariet en sväng (lämnade turkbrännan i tullen när vi kom hem). Solarium måste funka som en form av ljusterapi va? Även om man somnar som en stock på en gång man lagt sig?
Hem, vänta på barn vid bussen och väl hemma smack! in med en Kasslergratäng i ugnen. Har även skickat in beställningarna på ungarnas jultidningsförsäljning (långt ord) så nu är det färdigsålt för i år. Nu är det bara att invänta paketen och sätta sig ner och kolla av hur mycket som fattas.

I morgon kliver jag och tjejerna upp först, Erik får lite sovmorgon eftersom han ska till Järvzoo och klassen ska åka med tåget kl. 9.00 från Bollnäs. Så då får man vara lite färdtjänst, men det passar bra för då kanske man kan ta en promenad i samband med det. Eller också inte, kanske en fika nånstans istället... Nej, måste komma igång med att röra på mig igen. Grymt sugen att börja träna på gymmet i Kilahoppsan igen men ekonomin tillåter inte sådana utsvävningar nu. Annars hade jag börjat igår!!!

/Hulda

Inga kommentarer: