torsdag 9 oktober 2008

FY FAN!!!

Ursäkta mina kraftord men idag har det tagit priset på jobbet! Jag tror att alla har fått gå lös precis som dom vill idag! Det värsta var, rent ut sagt en "kärring" som kom in och skulle ha en tuffing, inte ens till sig själv utan till en i sällskapet som redan satt i serveringen. Jag frågade vad hon vill ha på, hon svarar "allt". Jaha, tänker jag och börjar rabbla allt man kan tänka sig vilja ha på en tuffing. Då vänder hon sig om till han som ska ha tuffingen och frågar vad han ska ha på (eller skriker snarare) och han mumlar något, jag hör inte riktigt utan frågar igen vad det ska vara på. Då får "kärringen" nåt spel och fräser till mig "det var väl fan vad sur man kan vara då!" och kastar pengarna på disken, varpå han som ska ha tuffingen kommer fram, ler lite skamset och talar om vad han ska ha på. Jag menar, hur jävla svårt kan det vara? Kunde han inte ha beställt själv från början? Jag har haft snudd på blinda och döva kunder som har bättre koll på vad dom ska beställa!!! Nej, det där var ett jävelusiskt botten-napp! Inte konstigt folk gnäller på bemötandet dom får av en del expediter när dom fan inte kan vara trevliga själv. Är man en trevlig kund blir man också bemött därefter. Visst ska man alltid vara försöka vara trevlig mot kunder men när dom börjar bete sig som arslen så är det inte så lätt....

Annars då? Jo, beställde ju bilder häromkvällen på nätet, närmare bestämt 244 stycken. Idag låg dom i brevlådan! Jag rekommenderar fujidirekt.se om man vill ha billiga bilder och snabb framkallning. Vad säger man, 244 bilder för summa 188 kronor? Jättebilligt! Så nu måste jag bara ha MASSOR med album! Någon som vet vart det finns billiga, bra med mycket plats att skriva i?

Nej, nu ska jag ladda för "Lyxfällan" och "Hells Kitchen". Måste även gå och duscha i någon av reklampauserna. I morgon är jag ledig, tjohooo!!

/Hulda

Inga kommentarer: