tisdag 21 oktober 2008

Lååångtråååkigt!

Det blir lätt väldigt långtråkigt när det är bara jag och Smurfen hemma på kvällarna. Antingen så tittar hon på TV, sitter vid datorn eller leker. Och i kväll blev det extremt långtråkigt iom att Pär åkte redan vid 14.30! Om man skulle ta och kasta in en tvättmaskin då, bara för att få tiden att gå... Det känns som att det enda jag gör på mina lediga dagar är att tvätta eller ta reda på tvätt. Och nästan ingenting av det är mitt! Det blir lite underkläder, jobbarkläder och lite mysplagg, eftersom jag sällan får tillfälle att ha någon form av andra kläder på mig! Fan vad skönt det skulle vara att dra iväg på en Birka-resa! Men hur ska det gå till? Är jag ledig så jobbar Pär, är han ledig så jobbar jag. Det skulle vara så kul att dra iväg med ett gäng vuxna och få lite vuxentid en gång....

Annars så har det väl inte hänt något rafflande idag. Pär och jag var upp till Bollnäs och handlade lite och tvättade bilen. Sen så har jag bara varit hemma, med Tilde. Nåja, liten modifikation där. Hon och jag var faktiskt ner till Kilahoppsan och hämtade paket på ICA! Mina grejer jag beställde förra veckan från HM kom idag. Snabba ryck!

Det blev en helt enkelt delikat middag i kväll, makaroner och stekt falukorv. Min "laga mat-gen" hade visst lock-outat sig själv för den ville inte vara med på arbetsplatsen i alla fall! Jag känner inte för att ha det med i matlådan i morrn så då vet jag inte vad jag ska hitta på, och allting på jobbet är jag sååå trött på! Det var lite bättre när man jobbade på Symfoni, det var fler alternativ att välja på när man skulle komponera en lunch om man inte hade mat med.... Men nu, hamburgare eller korv, mos eller strips, vitlöksdressing eller curry?

/Hulda

Inga kommentarer: