fredag 24 oktober 2008

Tjejmys=shopping!!

Denna dagen började med att man hängde på låset på Prix för storhandling. Endast tre stora papperspåsar och två plastkassar blev det! Man kan säga att kundvagnen var på gränsen till att svämma över. Jag har inte kunnat få i mycket mer utan att det ramlat över kanten...
Hem, packa upp och åka ner till Kilafors för att hämta paket på ICA. Passade även på att köpa med mig två matlådor från 83an. Spätta och remouladsås, smaskens!!!!!
Klockan ett skulle jag hämta Smurfen på skolan var det bestämt för vi skulle ner på stan och ha tjejmys. Varannan fredag när Pär kör kväll så har Smurf och jag tjejmys.
Det innebär gå på stan och äta nånstans på stan.
Idag passade det ju jättebra när det var Drömchansen och lön ;)
Vi har shoppat och sprungit i affärer, varit på Symfoni och ätit.
Resultatet av shoppingen ser ni ju ovan! Det blev pyjamas, tröja, trosor och strumpbyxor till Smurfen. Ett par strumpor och AC/DC´s nya skiva till mig, som för övrigt avnjuts i fastigheten just i detta nu. Jädrar i min låda vilket drag!!!!
Lite schampoo och duschcreme går alltid åt i detta hus (lite för fort ibland).
In på Dollar och när man går ut därifrån så har man alltid en kasse med godis och snacks med sig. Blev även lite tape och några plastskålar.
På vägen hem svängde vi in i Böle för att överlämna en liten försenad present till svärfar. En korg med praliner och Hälge-tidning och två stycken "tuttar" från Symfoni! Det blev kanske bra, jag vet inte, men han tycker ju om sötsaker så..........
Tjejmyset fortsätter i kväll med dip, minimorötter, gurkstavar, chips, dricka och Idol.
Så har vi det på våra fredagar!!!
/Hulda

Inga kommentarer: