tisdag 28 oktober 2008

Ännu en dag i livet....

Så var det då tisdag, igen. Jobbar idag men sen så är det fem dagars ledighet att se fram emot! Mitt eget lilla höstlov! Har varit så tokmycket på jobbet nu så det ska bli så oerhört skönt att vila från det ett tag. Vi har väl ingenting särskilt vi ska göra, vi ska bara vara lediga. Pär får ju inte ledigt vilket är synd för nu hade vi ju chansen att få vara lediga alllihopa för en gångs skull. Vi kan ju aldrig hitta på något alla tillsammans en vanlig vardag. Nej allting ska klämmas in på helgerna och då är man ofta så slut efter veckan att man inte orkar/vill någonting , mer än det nödvändigaste. Hade varit kul med en fredag ledig allihopa i alla fall! Nu när till och med jag lyckades få ledigt fredag efter många om och men!

I kväll är det bara Erik och Pär hemma när man kommer hem. Tjejerna har blivit inbjudna till gamla dagmamman på övernattning så dom ska sova där tills i morgon. Idag är dom på fritids ialla fall. Så i morgon när jag vaknar är det troligtvis bara jag hemma. Erik ska väl säkert åka med pappa nu när han är ledig från skolan. Men man vet aldrig, han kanske skräller och stannar hemma också.

Torsdag höll jag på och funderade om man skulle ta och åka till Valbo, Söderhamn eller Hudik. Jag ska kolla om mormor (min mamma) är ledig oxå och höra om hon vill följa med. Är hon med kan det ju bli lite billigare för mig ;) Men vi får se, det kan lika gärna bli på fredag oxå.

Nej nu ska jag gå ut och hämta Ljusnan och se om det hänt nåt rafflande på orten! Sen så är det väl bara att göra sig själv och tjejerna redo och åka mot Bollnäs.

/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

Visst är mammor bra =) Speciellt när dom har plånboken med sig haha!!