söndag 26 oktober 2008

Sommartid/vintertid......

Fan vad det förvirrande det är! Klockan ska ställas om och har man inte ställt om alla så blir man lätt förvirrad!

Ska snart åka och jobba och det ser jag inte fram emot. Jag vet ju hur vi hade det igår och affärerna är visst öppen idag med...Hatar att jobba löningshelger och speciellt nu när det är Drömchansen. Jag ser fram emot att telefonen ringer imorgon strax efter 17.00 när de dragit vinnaren. Skulle vara mysigt att åka lite limo på torsdag och bli lite ompysslad.

Till veckan är det höstlov. Barnen är ledig och efter tisdag jag med! Jobbar måndag och tisdag och sen har jag oxå höstlov i fem dagar! Lyckades få ledigt på fredag och det ska bli så skönt att inte behöva kliva upp 06.15 på morgnarna och se till så att barnen kommer iväg. Ska försöka sova ikapp lite. Får väl se hur det går! Här funkar det ju så här: ska barnen upp på morgon är dom jättetrötta och vill sova mer, får dom sova vaknar dom och kliver upp jättetidigt! Hur som helst jag blir ledig från jobbet i alla fall! Undrar vad vi ska hitta på? Valbo eller Söderhamn en dag kanske.... sen så blir det väl det vanliga: städa, tvätta, baka, laga mat... Yippie! Har ni några bra förslag på vad man kan hitta på med tre lediga barn och som inte kostar skjortan och halva armen?

Nej nu ska jag ladda för en dag på jobbet!

/Hulda

1 kommentar:

MammaKarin sa...

Hej,
Var du på samlarmässan i Söderhamn i helgen ? De hade smurfar där såg jag i tidningen.