måndag 13 oktober 2008

Måndag, igen....

Vart tar veckorna vägen? Tyckte inte det var länge sedan det var måndag ju... Snart står det inte på så ska adventsljusstakarna fram, julgardinerna upp, julbaket avklaras och vips! så har Kalle Anka varit! Känner väl ingen direkt julstress än men det går inte en dag utan att jag går i julklappstankar. Vem och vad? Har väl ganska mycket klart i tanken men det gäller att omsätta det i praktik också, och att man har råd! För just nu har jag det inte...

Har avklarat en jobbhelg igen, nu har man två dagar till sen så är det ledigt två dagar. Har varit väldigt låg en tid nu, vet inte om det är någon form av höstdepression eller om det är något annat som spökar. Vet ej vad det andra skulle vara i så fall men jag har haft ett helvete inom mig... Mycket tankar och funderingar runt allt, många varför. Trivs jag på jobbet, borde jag göra något annat, hur ska man få pengarna att räcka, varför mår Smurfen som hon gör, hur har Smurfen det i skolan egentligen....? Plus att det är mycket annat smått och gott man funderar på. Man kan ju säga att den lille hamstern i hjulet har fått jobba på bra nu en tid, det har snurrat mycket i huvudet. Och det värsta är att jag (tycker jag) kommer på mycket bra grejer sent på kvällarna när jag sitter uppe (oftast själv) och följden av det blir att jag kommer inte i säng och därför är jag SÅ kopiöst trött också nu för tiden. Jag får många idéer på kvällarna men dagen efter så verkar dom inte lika bra när man funderar i dagsljus. Varför är det så?
Jag har ju min underbara lilla familj, men inte ens dom kan lösa allt! Jag saknar mina vänner som är spridda över världen...

/Hulda

Inga kommentarer: