fredag 3 oktober 2008

En helt vanlig torsdag


Ja jädrar vad tiden går. Vi är redan inne i oktober, och det står inte på så är det jul. Har väl handlat några julklappar redan och har några inköp planerade, men annars så blir det väl till att handla det mesta när jag och mamma åker till Ullared i början på december. Känns som att jag blir sen med julklappar i år för vid den tiden brukar jag i stort sett vara färdig med klapparna.

Hade tänkt handla julklappar igår för jag åkte till Edsbyn och skulle shoppa loss med mamma på nya leksaksaffären där. Men handlade jag nåt? Inte ett skit! Det var en värdelös affär....
Hittade dock en massa annat på Linneas och Annas. Byxor och en dress till Smurfen på Linneas, mockastövlar till mig själv och till Smurfen på Annas. Och det bästa av allt, det kostade inte mig en spänn! Mamma fick vackert hysta fram kreditkortet och betala!!! Tackar!
Dessutom hade mamsen en kasse med sig med mysiga vantar från Lindbergs rea.
På vägen hem svängde jag in i Alfta för att gå in på Trädgården (blomaffär) och spendera den ofantligt stora ersättningen från Solresor. Men hittade inte så mycket, 4 ljung, 2 prydnadskål och en överraskning till svärmor. Får se om den passar....?
Idag så är det jobb som gäller, men det är idag och sen så är det ledig helg. Och ingenting planerat! Jag hoppas verkligen att det blir en soft helg, och att man kanske får något vettigt gjort. Inte för att jag vet vad, men... Hade mina funderingar på att stå på Loppisen på Lokstallarna men det vete fåglarna hur man får tag på karln som har hand om det! Har lite grjer som jag lika gärna kan sälja. CD-skivor, filmer, barnkläder, barnfiltar.... Får väl försöka sikta in mig på nästa helg jag är ledig, om två veckor. Skulle vara nice med en rensning och lite extra cash till Ullared.
Nej, nu ska jag hänga tvätt och göra mig i ordning för att knega.
Ha det bra alla vänner!
/Hulda

Inga kommentarer: