lördag 18 oktober 2008

I går var det fredag...........

...........med allt vad det innebär. Eftersom jag var hemma med Tilde så hade jag tid att fixa käket i går kväll. Det blev hembakt pizza. Ganska populärt! Det blev även ett telefonsamtal till sjukrådgivningen angående Tildes magont. I går kväll fick hon så ont att hon bara grinade igen. Men, enligt rådgivningen så var det inget fel på henne. Hon hade ingen feber igår kväll (36,9) och enligt Smurfen själv var det onda centrerat runt naveln, dvs inte åt blindtarmen. Så vi slapp tillbringa kvällen på akuten. Istället blev det öl med grannarna! Det var trevligt!

I dag är vi uppe med tuppen. Men det är ju självklart när man får sova en morgon. Teresia är den enda som sover än, resten är uppe. Och vi har inte en susning om vad vi ska göra i dag! Jag vill åka till Järvsö på julmässa, men det är väl bara jag. Och i kväll kommer väl Anders, Anna och Isak hit och äter. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på för käk men det lär väl lösa sig! Det var länge sedan vi träffade dom så det jag fick en impuls igår eftermiddag att bjuda in dom på lite mat! Det kanske blir ett inlägg till i dag angående vad vi hittar på, om vi hittar på något. Det vet man aldrig!

/Hulda

Inga kommentarer: