onsdag 1 april 2009

En stress-vecka igen!

Jaha, så sitter man då här, mitt i en ny vecka igen. Och jag bara stressar känns det som....
Vi har ännu en kalashelg framför oss. Det är Tessan som fyller 10, och ska firas i flera dagar.
På fredag ska hon ha party för ett gäng klasskompisar (ca 15 st) och då ska det bjudas på tacos, snacks, grönsaksstavar, dipp och dricka. Dom ska sjunga Singstar och ha lite disco. Känns som att man kommer att vara ganska slut sen..men! det är bara att bita ihop för på lördag kommer delar av släkten på "fika-kalas", så då är det till att fixa smörgåstårta och lite annat gott. Tycker att jag känner mig lite stressad, men jag hinner!
Igår kväll bakade jag Strösselkakor, Chokladrutor och Kolakakor, och ikväll har det blivit Hallongrottor och Kanelbullar. Vi ska ju även ha lite fika med till fjälls i påsk så det är lika bra att "bulla" upp!

På lördag kväll ska även jag och Pär iväg på "kalas". Det är Bilmetro som ska ha nåt hallabaloo för åkare med anställda och respektive. Dom ska bjuda på mat och underhållning. Kan nog bli ganska så nice!

Igår kom så mitt paket från http://partyqueen.se/ med kalasgrejer till Tessans party. Blev så glad när de hade lagt sig till med webbutik, för butiken i Gävle är hur kul som helst att gå i, även om man inte ska ha kalas! Fick även en avi från http://www.pandurohobby.se att mitt paket därifrån hade kommit så det har jag hämtat ikväll. Fick ledigt en timme från jobbet på förmiddagen idag, så jag kunde bränna ner till Kilahoppsan för utförsäljningen på Konsum. Hittade trots allt mycket grejer fast det var väldigt urplockat redan. Kände att jag vågade inte vänta till helgen...

Nej, nu är det "Halv åtta..."

/Hulda

Inga kommentarer: