onsdag 8 april 2009

Taikons!

Ännu en kväll av packande och grejande till ända! Försöker slappna av och kolla på hockeyfinalen. Kanske man får fira SM-guld i helgen? Heja Färjestad!
Är lite svårt att slappna av, har lite väl mycket packning kvar att klara av efter jobbet imorn innan vi ger oss iväg. Iväg kommer vi, men det kommer säkert se roligt ut! Två Passater med släpvagn, med ganska gamla och rassliga skotrar på, kälke och fulla skuffen med packning! Snacka om Taikons! Vi kommer ju att skilja oss från övriga resenärer på väg mot fjällvärlden. Ingen SUV, ingen värsting-släpvagn med kapell, inte skotrar av senaste modell, inga DVD-spelare i baksätet, ingen frifartslåda på taket, inga skidoveraller av märket PEAK eller dyligt..., men jag tror säkert vi kommer ha det mysigare än vad "sörlänningarna" kommer få! Vi måste inte ha det fräschaste och nyaste för att hävda oss, vi har det bra ändå!

Jag hoppas att man kan få någon form av mottagning till datan däruppe i skogen, för den ska vi ha med oss, så man ha lite kontakt med omvärlden och eventuellt lägga in rapporter här om hur vi får dagarna att gå. Om inte annat så kan vi ju ha den och spela musik på!!! Hoppas att det går bra för barnen, för det finns ingen TV i stugan. Dom övriga i sällskapet har husvagnar uppe där och dom har TV i dom så i nödfall får dom väl smita in till dom då i så fall. Men jag har packat lite spel och lite pyssel så det går nog ingen nöd på dom. Och blir det bara fint väder så att man kan vara ute så är saken biff!

Jag har förhoppningar om att få sluta runt 14 imorrn, så att vi kommer iväg runt halv fyra kanske. Ska väl bara hem och packa det sista och byta lite kläder och sen ska det väl vara bara att ge sig iväg. Pär och pappa ska packa skotran på vagnarna på dagen och in med det som är färdigpackat i bilarna så det blir väl inte alltför mycket kvar att göra (kan man ju hoppas) tills man kommer hem. Bara jag får göra det jag ska och inte har alla runt benen så ska det nog gå vägen!

Så om vi inte skulle höras mer under helgen (om det skiter sig med datan) så hoppas jag att ni alla har en riktigt Glad Påsk, och inte äter för mycket ägg och godis!

/Hulda

2 kommentarer:

Mia sa...

Hello.
Jag lever. Dras dock med en envis lunginflammation som dom håller på och försöker få ordning på. Har tagit massa prover och gjort datortomografi och sånt. Så nu är det bara att vänta och se.
Så bara jag känner mig lite piggare så kommer jag tillbaka med full fart och bloggar.
Ha det underbart i fjällen!!!
Kram

MammaKarin sa...

Det låter precis som oss när vi är i fjälls, känns som om det enbart är vi som har ett hop plock av kläder och utrustning. Men vad gör det !
Ha det bra i fjälls. Vi ska åka iväg på ett 40 års kalas.