onsdag 29 april 2009

Bakstuga!

Jaha, what´s new? Ingenting särskilt har hänt sen sist...
Två kvällar nu har jag bakat matbröd (kors i taket!) med resultatet MVG av familjen. "Mmm, så gott med nybakt till kvällsmackan..." Igår kväll gjorde jag Tekakor och Rosenbröd (se bilden) och ikväll fick jag för mig att jag skulle baka eget vitlöksbröd!? Hade inget egentligt recept utan höftade till det, och det blev bra. Vet inte om jag skulle klara av att göra samma igen, men den som lever får se!
I morgon är det då sista april, Valborgsmässoafton eller vad man nu vill kalla det. Och vi har ingenting planerat! Det enda jag vet är att vi ska vara barnvakt till Joel och Kim tills Lars har jobbat färdigt imorrn kväll, men annars har jag inte en susning. Vi brukar alltid vara på kase, men i år vet jag inte pga den senaste tidens torkväder. Det är inte eldningsförbud här uppe sas det idag, men vem vet vad som hinner hända tills imorrn kväll?!
Det blir ju spännande att se hur länge man ska jobba imorrn, eftersom det är "dag före helgdag" , fast jag är inställd på att jobba som vanligt. Sen blir det hem och baka pizza. Gjorde ordning pizzasallad ikväll medans jag lagade kvällsmaten, men det var så länge sen jag gjorde så jag var osäker på recptet. Har inte gjort pizzasallad sedan jag jobbade i "Porten", och det är ju några år sen nu.... och det var inte ett recept jag har uppskrivet! Får den bara stå och "dra" lite tills imorrn så kanske den blir OK.
Vi får väl se om det blir något inlägg imorrn, annars får ni ha en skön Valborg!
/Hulda

Inga kommentarer: