torsdag 2 april 2009

En sen uppdatering...

Har varit en skitlugn dag på jobbet idag. Såå lugn att till och med jag som nyss börjat blev rastlös...
Stressade hem, lagade mat (laxgratäng) och wroom upp till Bollnäs för att handla det sista inför Tessans party i morrn kväll. Lite köttfärs, grönsaker och sånt. Hem igen och baka tårta som det var beställt, Dajm-och Dumletårta (vi gillar bakverk med godis i!) ville Tessan ha. Hann inte riktigt färdigt så jag måste försöka ta mig tid imorrn.

Det kommer att bli lite jäktigt efter jobbet imorrn. Slutar runt 16 och partyt börjar 18! På två timmar ska jag hinna fixa allt till tacos för 15- 17 pers, mörklägga vardagsrummet, blåsa ballonger, pynta med lite annat, duka, skära grönsaksstavar och sen så ska man väl vara modeguru för två tjejer som ska piffas till inför partyt! Godispåsarna har jag i alla fall gjort i ordning ikväll, tack och lov! Så till Erik och Pär säger jag bara en sak: håll er ur vägen dom två timmarna!

Ska bli sååå skönt att åka till fjällen nästa helg. Satt och skrev ner lite idag av allt vad vi ska komma ihåg att packa, och jag konstaterade att vi har för liten bil! Och då har jag ändå bara skrivit ner det mest elementära, som varma kläder, sängkläder, dusch- och toalettprylar, mat för första en och en halv dagen (sen får vi åka till Hede och handla) och lite spel och pyssel. Inte ens Pär hade invändningar mot att jag skrivit ner för mycket. Det var bara det mest basic vi måste ha med tyckte han också! Så vi får väl se vad som får lämnas hemma eller hur bra jag är på att packa?

Nej, nu är det kväller så att jag orkar med morgondagen!
Kram och godnatt!

/Hulda

Inga kommentarer: