söndag 19 april 2009

Sovmorgon?!

Klockan 7 i morse tyckte min kropp att jag sovit färdigt, men jag tvingade mig själv att sova vidare till 9. Wow! Känner mig inte direkt utvilad, har skitont i ryggen och är allmänt seg.

Igår städade vi garaget. Nu får man in bilarna utan problem och man kan gå där utan att snubbla och svära en lång j-a ramsa över allt rammel som ligger där. Ibland är det väldigt skönt att rensa ut allt. Skulle velat haft en container hemma på gården och tokröja nångång. Slänga gamla gardiner, handdukar, sängkläder, kastruller, och en massa annat som bara tar plats och är halvdant. Ibland skulle man vilja göra en "Rent hus"!

Jag vet inte om ni tittar på "Familjen Annorlunda"? Igår hade vi "Familjen väldigt Annorlunda" här. Det var vi och så kom Mamma M, Wille och Dennis hit. Vi bjöd dom på lunch och ungarna fick härja av sig lite. Tror det var uppskattat!

Igår kväll var vi till Pärs farmor på 80-årskalas. Vi blev väl runt 20 pers där, och då var det bara hennes barnbarn med respektive och barnbarnsbarn där. Idag ska hon ha kalas för sina barn och syskon med respektive, så det blir nog lika många gratulanter där idag också. Vi fick god mat och tårta och det var en ganska trevlig kväll.

Idag vet jag inte vad vi ska göra. Vädret är sådär, det blåser och jag har ingen lust att vara ute i alla fall. Kanske man ska ta itu med tvätthögen som ligger och väntar på att få komma in i garderober, eller också ska man röja en garderob i sovrummet, eller åka och handla lite, eller.... så blir det ingenting gjort i slutändan. Borde ju kunna få en massa gjort idag eftersom det var jättelugnt igår kväll, men jag vet inte vart jag ska hitta motivationen att börja bara!

/Hulda

Inga kommentarer: