tisdag 21 april 2009

Vecko-matlåda!

Eftersom jag inte gör någon veckomatsedel den här veckan, så lägger jag ut veckans matlåda istället. När jag jag lagar mat så gör jag alltid några portioner extra så att det kanske finns att frysa in som matlåda, och dom här veckorna är det väldigt bra att ha! Veckorna när det är bara jag och Smurf ligger det nära tillhands att äta snabblagad mat och det är inte alltid det funkar i matlådan!

Måndag: potatisgratäng, fläskfilé, grillade grönsaker, beasås
Tisdag: potatisgratäng, kotlett, beasås
Onsdag: tacopaj
Torsdag: cannelloni med purjo- och skinkfyllning
Fredag: kan det bli en köpt sallad eller lunch ute

I framtiden sen när jag lägger ut matsedlarna, ha i åtanke att jag lagar mat för ca 10 personer, om jag lägger ut recept alltså. För varannan vecka när vi är alla fem i familjen hemma, så ska alla äta sig mätta och vi ska ha två matlådor. Och med en (snart) tonårsgrabb i huset så går det åt lite mat!?

/Hulda

1 kommentar:

Frida sa...

Jisses amalia vilka storkok du måste köra med! :)

Läpmligt att ha lådor att plocka fram, det är så trist att laga mat till sig själv bara...

Då inväntar jag nästa veckas matsedel :)