lördag 4 april 2009

Varför kan man inte sova?

Det är ju för tusan lördag, och ändå vaknar man och är uppe före klockan 8! Ja, men man får ju mycket gjort, i tid i alla fall. Har gjort färdigt smörgåstårtan och Dumle-Dajm- och After eighttårtan! Ja, det blev mycket godis i tårtan, men jag fick modifiera lite eftersom allt som jag tänkt göra med tårtan misslyckades igår kväll! Det var inte min kväll igår kan man säga...

Men jag fick en present av Pär igår i alla fall! En hoodie från Scania... Skitsnygg och jätteskön! Undrar om man kan ha den på sig ikväll på Bilmetros kalaset...? Det vore nästan stilpoäng på det!

Längtar nåt så kopiöst till nästa helg när vi ska åka till fjälls! Eller fjälls och fjälls vet jag inte. Det heter Nysätern dit vi ska, och ligger ca 3 mil ovanför Hede. Räknas det som fjällen? Hur som helst ska det bli skönt att komma iväg... Träffa lite gamla bekanta och bara mysa runt, åka lite skoter, basta lite, grilla nån korv, spela lite spel... Vi åker nog upp redan på torsdag om det går som vi vill, och hem på måndagen. Sen är jag ledig tisdag och onsdag, så det blir en liten mini-semester! Och stugan kostar oss inte en spänn, för den skulle pappa stå för. Han är bara så glad att vi följer med! Ja, vi får väl stå för frukost och lite sånt istället!

Nej, nu ska man väl kanske ta och klä på sig och göra nåt mer vettigt innan släkten kommer och fikar sen.

Ha en bra dag!

/Hulda

Inga kommentarer: