söndag 29 mars 2009

En helt underbar dag!

Gårdagen var en helt underbar dag!
Fick mycket gjort, men ändå inte jobbat ihjäl mig här hemma. Röjde ur sängen och bäddade rent till oss, gjorde stan och hem igen, gjorde två tacopajer, hämtade Kinamat, var över till R och C en sväng, kollade på Robinson och slöade.

På stan så flummade vi i affärer, köpte lite presenter till Tessan, käkade lunch på Symfoni och trivdes i största allmänhet. Ut till Prix för mastodonthandling, sen var vi in på Karlsson på vägen hem. Och satan så mycket folk det var där! Köpte två böcker (mat och bak såklart) och lite godis till Smurfen.

Väl hemma så fixade Pär med skotern så nu funkar den igen, ett tag i alla fall. Åtminstone tills jag ska åka med igen.....Jag var inne med Smurf och fixade lite, gjorde två tacopajer som är bra att ha i frysen och bara väntade på att få äta Kinamat. Igår kväll gjorde vi väl inget särskilt, drack lite pilsner och softade bara.

Idag har vi en slö-söndag. Smurfen har en kompis här, Pär tittar på TV och vad jag gör är väl uppenbart. Har kollat på "Rallybrudar" innan jag satte mig här. Den filmen var väl sådär. Hade kanske lite för stora förväntningar på den. Visst, den var kul men inte så bra som jag trodde! Har väl inga egentliga planer för dagen, mer än att hänga en tvättmaskin som väntar. Har väl inga "måsten" som väntar heller så....då kan man ta en slödag med gott samvete. Vila sig i form för måndagen! Kanske baka lite....? Ja, vi får se!

/Hulda

Inga kommentarer: