torsdag 5 mars 2009

Bakvecka!

Har bakat som en bäver på kvällarna den här veckan. Det komer väl lite folk på lördag misstänker jag, så det gäller att "bulla" upp. Igår kväll gjorde jag Maränger, Chokladdoppade toscarutor och en Dumlekladdkaka. Det blir ju fika i omångar så det gäller att ha så det räcker hela dagen! I början på veckan blev det ju två sorters kakor och en Sachertårtbotten.
Och just nu har jag en laddning Maränger till i ugnen, eftersom dom föll VÄLDIGT väl ut i familjen. Håller även på och kokar ägg till smörgåstårtsfyllningen, som jag ska göra imorgon.

Tack och lov att jag slutar tidigare i morgon! Annars vet jag inte hur jag ska få pusslet att gå ihop... Har lovat att hämta barnen på skolan i morgon, och ska sedan ner på Dollar för att handla lite till lördagen.

I morgon kväll ska alla barn på skoldisco, så då ska vi vara färdtjänst. Men det slutar klockan 20 så det är ju skönt i alla fall. Fy, när dom ska börja gå på Tranan! Hämtas mitt i natten!!!

Nu ska jag ta av äggen innan det blir kanonkulor av dom!

/Hulda

Inga kommentarer: