söndag 1 mars 2009

En dag i Birsta!

Igår skulle vi då iväg på en road-trip. Pappa kom runt 7.30 och hon var väl ganska exakt 8 när vi for från gården och tog sikte norrut. Vid den tiden på morgonen var det väldigt lite trafik och jättebra före på vägen. Ett kiss- och rökstopp efter vägen och vi var uppe någon minut efter 10. Väldigt lite folk där då. Vi började på Media Markt, och vilken affär! Som ett elekroniskt IKEA!!!
Det var tur (eller otur) att man inte hade några pengar...Smurfen lyckades ju i alla fall tigga åt sig High School Musical3-filmen av morfar så då var hon nöjd!
Sen bytte vi sida och åkte över till köpcentrat. Oj,oj,oj! Det märktes att man inte varit där på minst 15 år. Över 90 butiker! Det tog sin lilla stund att klara av båda våningarna. Eftersom ekonomin inte tillät några utsvävningar så kostade jag på mig att handla på Lagerhaus och Panduro bara innan det var dags för lunch. Och som vanligt när man har Smurfen med så blir det ju "Donken"! Efter lunch mötte vi upp pappa, som vandrat runt själv, och döm om min förvåning när han stack åt mig en femhundring så jag kunde unna mig något. I det läget tyckte jag väldigt mycket om min pappa!!!
Så då blev det en sväng in på HM. Där blev det ett linne och en kofta till Smurfen, två baströjor och en scarf till mig.
Sen bytte vi sida igen, snabb visit på Siba, Barnens hus och en sunkig godisaffär. Pappa åt lunch och Pär tog en kaffe på en restaurang och jag och Smurfen gick på Skokanonen. Där fyndade vi skorna på bilden ovan på rea, endast 50-!!!
Efter det var vi ganska nöjd och bestämde oss för att fara hemåt. Kaffe och rökpaus i Iggesund och vi var hemma strax efter 17. Kvällen blev väldigt lugnt. Var över till R och C en snabbis och surrade lite. Sen hem och titta på Melodifestivalen. Usch, fy, blä vilka bidrag! Detta år har ju bidragen varit under all kritik. Bara för att det ska vara många olika genrer....
Pär gick och la sig 22.30, jag kollade på en film som slutade en timme senare och sen var det natti, natti. Som sagt, en väldigt lugn kväll, för att vara oss!
Det var en superhärlig dag, alla var nöjda och belåtna och vi somnade gott!!!
/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

Hej!
http://www.syfestivalen.se/
Länken till mässan jag vill på i april! du hänger väl med. Du jag och Jacob =)

//Anna