tisdag 3 mars 2009

När jag är ledsen...

...så shoppar eller bakar jag. Och eftersom jag inte har några pengar att shoppa för så har jag...? Helt rätt, bakat! Jag har ikväll gjort Negerbollar och Hallongrottor. Var väldigt nära på väg att göra Maränger också men jag insåg min begränsning. Imorgon kväll kanske......

Anledningen till min ledsamhet är att ett telefonsamtal i afton orsakade stor tankeverksamhet i hjärnkontoret. Min morfar ligger på intensiven med punktering på ena lungan. Han har fått åka ambulans till sjukhuset tre dagar i rad nu. I söndags pga bröstsmärtor, men då var han så arg så dom kunde inte undersöka honom så dom skickade hem honom igen. Igår, måndag, hade han ramlat och slagit sig men dom kunde inte se något fel på honom. Och så idag fick han svårt att andas, så tredje gången gillt. Men idag undersökte dom han i alla fall. Gott så! Han har varit "skröpplig" ett tag nu, men han är så vrång och har ett hjärta som är som en maskin så man har inte tänkt tidigare att han kanske inte finns så länge till...Men ikväll slog det mig, att han kanske håller på och ger upp. Att han känner själv att han inte orkar...

/Hulda

Inga kommentarer: